Успіх

Що таке зовнішня мотивація і як її ефективно використовувати?

Якщо б ваш начальник підвищив вам заробітну плату на 50%, як би ви себе почували? Це зробить тебе щасливим? Як щодо того, щоб бути більш цілеспрямованим і вмотивованим, аби проявити себе?

Як щодо ситуацій, коли ви йдете в магазин і можете отримати бали за кредитною карткою? Підвищує чи це ймовірність того, що ви продовжите витрачати, щоб продовжувати накопичувати очки?

Більшість людей відповідають «так» на вищевказані питання. І це прекрасний відповідь. Зрештою, немає нічого поганого в тому, щоб вас цінували і винагороджували за ваш важкий труд і зусилля, чи не так?

Ці типи визнання або спонукання – лише кілька прикладів того, що відомо як зовнішня мотивація (зовнішня мотивація).

Зовнішні стимули не можуть зрівнятися з їх кращою половиною – внутрішніми. Це те, що нам постійно говорять практично всі – від психологів до тренерів, гуру, консультантів з питань кар’єри, підприємців і їм подібних. Він як і раніше допомагає нам рухатися, але не на тому ж рівні, що і його близнюк, та ненадовго.

Простіше кажучи, зовнішні нагороди не затримуються надовго, ми продовжуємо чути.

І все ж не можна заперечувати, що зовнішня мотивація працює. Взагалі-то, непогано. Ось чому він все ще широко використовується сьогодні. Він швидкий, відчутний, його часто можна конкретно виміряти і відрегулювати (подумайте про бонуси), і він дає пристойний поштовх у правильному напрямку.

Отже, його можна досить успішно використовувати для виконання справ, для досягнення наших цілей і навіть для початку.

Що таке зовнішня мотивація?

Давайте зробимо швидкий крок назад і домовимося про те, що таке зовнішня мотивація і як вона працює.

Зовнішня мотивація (на відміну від внутрішньої ) означає, що ми робимо щось не заради внутрішнього задоволення (тому що ми цього хочемо, а для того, щоб отримати нагороду або уникнути покарання . Часто ви не хочете щось робити, але ви повинні це робити. Це може здатися обов’язком швидше, ніж заняттям, яке принесе вам задоволення або задоволення.

Зовнішня мотивація приходить ззовні. Це пов’язано з грошима, визнанням, славою або похвалою. Наприклад, учень, який робить домашнє завдання, побоюючись батьківських санкцій, має зовнішню мотивацію. Навпаки, якщо вони роблять це тому, що знаходять це цікавим або вважають, що це допоможе їм тренуватися і покращувати свої навички, вони будуть керуватися внутрішніми силами.

Обидва типи мотивації працюють, щоб змусити нас рухатися. Але інтенсивність і бажання, а головне – якість наших результатів можуть трохи відрізнятися.

Наскільки добре це працює?

Отже, внутрішні стимули, безсумнівно, є переможцем. Але це не означає, що ми повинні відмовлятися від зовнішніх винагород, вважаючи їх «вторинними» або неефективними. Бо це буде неправда. Зовнішня мотивація сама по собі є хорошим виконавцем. При правильному використанні він також може доставити.

Проте він іде з дрібним шрифтом.

По-перше, зовнішні мотиватори сприйнятливі до так званої гедонической біговій доріжці (також відомої як гедоническая адаптація). [1] Це просто означає, що ми швидко звикаємо до хорошого. Дослідження говорять нам, що якщо ви отримаєте підвищення по службі, більше грошей, нову машину або дизайнерський гаманець, термін життя «кайфу» буде дуже коротким. Незабаром після цього вам знадобиться новий поштовх, щоб відчути себе на вершині світу. Це ніколи не скінчиться, в точності як біг на біговій доріжці.

Є також деякі дослідження, підтверджують, що, коли нами керують зовнішні фактори, якість нашої роботи, наполегливість і креативність не так гарні, як при наявності внутрішніх мотиваторів. [2] Швидше за все, це пов’язано із станом розуму «хочу» і «повинен». Ви починаєте з іншого мислення і отримуєте інший результат. У цьому немає великого сюрпризу.

Нарешті, дослідження говорять нам, що зовнішня мотивація може заважати внутрішньої і фактично зменшувати її. Це явище називається «ефектом надмірне обґрунтування». [3] Простіше кажучи, якщо вам сподобалося щось робити і ви почали отримувати за це винагороду, ваше внутрішнє прагнення до цього поступово послабшає. Ви не відчуєте такого ж натхнення.

Тим не менш, зовнішні мотиватори можуть спонукати вас до дії. Зрештою, не все, що ви робите, може бути дуже приємним, що й приносять задоволення, вірно? Але якщо вам потрібно домогтися того, чого ви, можливо, не зовсім хочете робити, зовнішні нагороди часто можуть підштовхнути вас через зайву милю, яка вам потрібна, щоб дістатися до фінішу; особливо коли мова йде про академічних колах (оцінки оцінок) та праці (робота, зарплата і визнання).

5 способів використовувати вашу зовнішню мотивацію

Ось як можна краще використовувати зовнішні драйвери для підвищення продуктивності, досягнення цілей і покращення свого життя.

1. Швидкий удар, щоб змусити себе щось зробити

Скільки разів ви говорили собі: «Якщо я зроблю X, я буду пригощати себе Y»? Наприклад, «Якщо на цьому тижні не зміниш дієту, я дозволю собі шматок пирога на вихідних» або «Якщо я буду багато працювати і отримаю це підвищення, я куплю машину краще».

Насправді, коли ми бачимо «пряник» у безпосередній близькості, це може дати нам більше рішучості роздобути його.

Це називається негайним задоволенням і пов’язане з концепцією психології і поведінкової економіки, відомої як «гиперболическое дисконтування». [4] Це наша тенденція тяжіти до негайних винагород («Я візьму 50 доларів сьогодні) порівняно з перевагами, очікуваними коли-небудь в майбутньому (100 доларів через 6 місяців). В експериментах люди послідовно вибирають варіант «зараз», а не вибір мати більше, але пізніше.

Те ж саме і з мотивацією – хоча внутрішні стимули можуть дати нам набагато більше (в тому числі матеріальних цінностей) у довгостроковій перспективі, все ж залишається рівень невизначеності, тому що вам часто доводиться грати в довгу гру і чекати, поки ваша пристрасть окупиться, особливо у фінансовому відношенні. Також виникає питання, чи можете ви відчувати себе по-справжньому задоволеним, роблячи щось виключно для власного задоволення, навіть коли ніхто не визнає ваші зусилля, навички чи досягнення.

2. Змушуйте інших (або щодо себе) робити те, що ви, що

Переконати інших робити те, що ми хочемо, безсумнівно, безцінний навик. І один з кращих способів досягти саме цього зробити їм комплімент. Це може бути як позитивний відгук, так і похвала. Але це негайна нагорода, яка може творити дива з людьми.

Згідно з дослідженнями, компліменти впливають на мозок так само, як отримання грошей і можуть підвищити продуктивність. [5] Отже, вони еквівалентні потужному мотиваційним пострілу. Дослідження говорять нам, що визнання може також поліпшити продуктивність. [6] Крім того, це може зробити вас більш продуктивним, зацікавленим і, ймовірно, довше залишатися в компанії. [7]

Отже, незалежно від того, чи ви є менеджером, який хоче підштовхнути своїх співробітників, або попросити друга зробити вам послугу, або навіть, можливо, змусити себе зробити те, що ви відкладаєте, – зробіть комплімент.

Звичайно, якщо ви постійно шукаєте компліменти чи даєте собі занадто багато компліментів, це може означати, що у вашій особистості є невелика нарцисична смуга . Що, звичайно ж, зробить вас дуже вразливим для пастки на біговій доріжці Hedonic.

В якості альтернативи, якщо ви намагаєтеся змусити інших робити те, що хочете, граючи на їх слабкій стороні, ви можете переступити через небезпечну територію макиавеллизма.

Отже, коли ви робите компліменти іншим або собі і отримуєте їх, переконайтеся, що в них є частка правди. Незаслужена похвала може мати неприємні наслідки, як показали дослідження.

3. Покажи мені гроші

Пам’ятаєте цю епічну фразу з фільму «Джеррі Магуайр»? Гроші – неоднозначний мотиватор, кажуть нам численні дослідження. Всі ми чули про чарівному числі в 75 тисяч доларів [8] – поріг, після якого грошові перекази не приносять нам більшого задоволення і задоволення.

Або, кажучи словами Арнольда Шварценеггера:

«Гроші не роблять тебе щасливим. Тепер у мене є 50 мільйонів доларів, але я був так само щасливий, коли у мене було 48 мільйонів доларів ».

І все ж гроші, як і раніше, є потужним двигуном для багатьох з нас, оскільки вони приносять безліч переваг.

Але замість того, щоб зосереджуватися на цифрах («Я хочу мати мільйон доларів у банку»), подумайте про вигоди від поліпшення ваших фінансових показників – в основному, про свободу, яку це дасть вам, і про менший стрес і неспокій (про гроші). . Або подумайте про всіх менш щасливих людей, яким ви можете допомогти, якщо б у вас було трохи зайвих грошей – це може бути сильним і правильним стимулом для того, щоб заробити більше грошей.

4. Визнання і похвали не так вже й погані

Іноді наша робота вимагає від нас працювати понаднормово. І ми часто робимо це тому, що нам «потрібно» – чи то тому, що у когось є крайній термін і потрібно завершити проект, щоб отримати визнання, просування по службі або просто – щоб зберегти свою роботу. Все це зовнішні причини.

На перший погляд здається, що додаткова робота відволікає вас від вашого вільного часу, від речей, які вам дійсно подобаються, від людей, з якими ви хочете бути. Але це тільки один спосіб поглянути на це.

Що, якщо б ви використовували додатковий час на роботі, щоб зосередитися на удосконаленні – на відточуванні своїх навичок, вдосконалення свого ремесла, накопиченні знань? Ви можете стати хорошими в тому, що робите, навіть кращими, не люблячи кожну секунду цього.

Робота для всіх нас – незалежно від того, чи ви є підприємцем, вчителем, бухгалтером або Біллом Гейтсом – завжди буде мати елемент зобов’язань і необхідність змушувати себе кілька днів, щоб впоратися з днем або складним завданням.

Але якщо ви вдосконалите свої компетенції, є велика ймовірність, що вас також будуть дізнаватися, просувати і поважати. І хто все-таки не хоче, щоб їх робота отримала визнання?

5. Моркву і палички

Старі-добрі дебати про батіг чи пряник йде корінням в минуле, ймовірно, кілька століть тому. Обидва, ймовірно, є найбільш впізнаваними і широко використовуваними зовнішніми факторами мотивації на робочому місці.

«Батіг і пряник» просто означає, що для того, щоб вийти за рамки того, що ми робимо, роботодавці використовують заохочення (підвищення заробітної плати, бонуси, визнання, позитивні відгуки) або покарання (негативні відгуки, оплата, але пониження в посаді). Деякий час тому організаційні психологи обговорювали, що працює краще, і є підхід заохочення і покарання кращим способом мотивації людей.

Здається, є більше доказів на підтримку табору винагород, [9] який включає в себе все, що ми обговорювали досі – гроші, визнання, позитивні відгуки. Вони дають кращі результати в тому, що стосується зовнішніх мотиваторів.

Але покарання теж працює. Наприклад, ви боїтеся провалити тест, це може підштовхнути вас до старанного навчання. Якщо ви боїтеся отримати несприятливий відгук у своєму щорічному огляді, ви спробуєте працювати вище середнього протягом року.

Можливо, ви не будете щасливі, чи не будете відчувати радість, роблячи ці речі, але суть в тому, що, швидше за все, ви все одно будете це робити. Трохи налякати себе, безумовно, може бути корисно, наприклад, «Якщо я не буду старанно вчитися, я провалю тест» або «Якщо я не почну здорову їжу, як сказав доктор, у мене може бути серцевий напад».

Хоча це не самий приємний спосіб спокусити себе зробити те, що повинно бути зроблено, покарання також може допомогти, коли справа доходить до мотивації.